תרמו לצהר

למה מכסים את פני הכלה?

למה מכסים את פני הכלה?

cos הרשמו עכשיו

מהלך חתונה יהודית מורכב מצירוף של מנהגים רבים חלקם עתיקים מאד המתייחסים לכל שלבי החופה. הרב ישראל סמט במאמר המתייחס למנהגים השונים מציג רעיון מעניין כי מנהגי החופה השונים ספרים סיפור. סיפור החיים של הזוג וסיפור הזוגיות שלהם. מתוך נקודת מבט זו כאשר החתן לפני החופה ניגש אל כלתו ומכסה את פניה בהינומה, הוא לכאורה במחווה זו מחזר אחריה, נוטל רשות, מסמן אותה מבין אחרות ואמר לה אנא היי לי לאשה. בהתחשב בעובדה כי חתן וכלה נוהגים שלא להיפגש בשבוע שלפני החתונה להגביר את הציפיה וההתרגשות אחד לקראת השני, יש ברגע הזה בו החתן והכלה רואים זה את זה לראשונה לאחר הפסקה בת שבוע, מתח דרמטי והתרגשות רבה. אחר כיסוי ההינומה הולך החתן לחופה ומחכה. הכלה בעצם הגעתה לחופה מביעה את הסכמתה לחיזור.

כנראה שמקור המנהג בפסוק התנכי המתאר את המפגש הראשון של יצחק (החתן) ורבקה (הכלה), במהלכו כיסתה רבקה את פניה. ואולי כדי לבטא את הרעיון כי הקשר בין החתן והכלה אינו עומד או תלוי ביופי או פרמטרים חיצוניים, החולפים עם השנים, אלא על יופי פנימי, אישיות הדברים הנסתרים מהעין.

"הִשְׁבַּעְתִּי אֶתְכֶם, בְּנוֹת יְרוּשָׁלִָם: אִם-תִּמְצְאוּ, אֶת-דּוֹדִי–מַה-תַּגִּידוּ לוֹ, שֶׁחוֹלַת אַהֲבָה אָנִי."  שיר השירים, פרק ה' פסוק ח'

רוצים לקרוא עוד?

ארגון רבני צהר - נישואין השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

תודה רבה. הפרטים נקלטו בהצלחה. נחזור אליכם בהקדם.
מזל טוב!

במידה וברצונכם להמשיך כעת לטופס ההרשמה המלא לחצו כאן

הרשמו עכשיו