תרמו לצהר

אירועי בר מצווה

מעגל חייו של אדם משובץ באירועים אישים המציינים תחנות דרך משמעותיות בחייו. אחת התחנות החשובות היא זו שבה הוא עובר מעולם הילדות לעולם הבגרות. ביהדות מציינים תחנת זמן חשובה זו בגיל 13.

משמעות גיל מצווה שהנער עתה מצטרף לקהילה הבוגרת של העם היהודי וכאדם בוגר מעתה הוא נושא באחריות למעשיו.  מאחר וזהו אירוע משמעותי ביותר נהוג לציין אותו באירוע חגיגי.

ישנן מספר דרכים לחגוג בר מצווה. יש הבוחרים לעשות מספר אירועי בר מצווה, אחרים יקיימו אירוע קטן עם מספר משתתפים מצומצם, ישנה אפשרות לקיים בר מצווה בבית כנסת או באולם. אבל הדבר החשוב ביותר שצריך לקחת בחשבון לפני ארגון בר מצווה זה אופיו של הילד וערכי המשפחה. אירועי בר מצווה צריכים להתאים ליכולתו של חתן בר המצווה. ילד ביישן  ירתע ממעמד שבו הוא צריך לעמוד מול קהל רב ולהופיע לעומת ילד אחר שייהנה מכך. משפחות שחשוב להן ההיבטים המסורתיים תשלבנה באירועי בר המצווה גם טקס של הנחת תפילין ועליה לתורה ואחרות יסתפקו אולי באחד מהשניים.

ארגון רבני צהר יצר תוכנית בר מצווה ייחודית שלוקחת בחשבון את כל ההיבטים הנדרשים באירגון בר מצווה. התוכנית מורכבת משמונה מפגשים של מדריך עם גישה לנוער שעבר הכשרה מיוחדת. המפגשים מתקיימים בבית הנער (אלא אם המשפחה מבקשת מיקום אחר)  ובמפגש הראשון ההורים שותפים, ובמידה והם והנער מעוניינים הם יכולים להצטרף למפגשים נוספים. ילד הבר מצווה, המדריך וההורים בוחרים את הקטע בתורה שהנער ילמד.  בחירת הקטע נעשית תוך התייעצות כך שתתאם את יכולתו של הנער ואת רצונו.  מלבד הקריאה בתורה לומד הנער גם מושגים וערכים מעולם היהדות כמו כיבוד הורים, תפילין מהי אחריות אישית ולאומית ועוד. כל אחד מהערכים האלה יכול להשתלב באירוע בר המצווה שיתקיים בהמשך.

משפחה שבוחרת לציין את האירוע בעליה לתורה בבית הכנסת תקבל ליווי של המדריך גם במעמד הקריאה. המדריך ילווה את המשפחה לבית הכנסת לפני האירוע  כדי שתכיר את המקום ואת התנהלות התפילה, בהמשך המדריך יעמוד לצדו של הנער בזמן הקריאה בתורה.

לא משנה באיזה אירוע בחרתם מדובר באירוע משמעותי שיכול ללוות את בנכם לאורך כל חייו. חשוב שכולכם תתחברו אליו ותהנו ממנו, אבל חשוב לא פחות שתהנו מארגון בר המצווה ולא רק מהאירוע שמחכה לכם בסופו.

למידע נוסף ורישום לתוכנית בר המצוה של צהר