תרמו לצהר

תעודת רווקות – איך מוציאים אישור רווקות מהרבנות

כאשר בני זוג נרשמים לנישואין לא במקום מגוריהם (הרשום בתעודת הזהות) עליהם להציג בעת פתיחת תיק נישואין תעודת רווקות. התעודה היא הצהרה על כך שהם אינם נשואים לבן או בת זוג אחרים. (במידה ופותחים תיק נישואין במקום מגוריו של אחד מבני הזוג, אז כמובן שהוא אינו נזקק לתעודת רווקות)

תעודת רווקות ניתן להוציא בלשכת הנישואין במקום המגורים המופיע בתעודת הזהות. יש להגיע אל המקום מצוידים בתעודת זהות, שתי תמונות פספורט, תעודת נישואין, כתובה של ההורים ושני עדים.

העדים גברים או נשים צריכים להיות מעל גיל 18 ומכרים ותיקים של האדם לטובתם הם באו להעיד. אסור שלעדים תהיה קירבה משפחתית עם האדם שהם באו להעיד לטובתו ואסור שתהיה קירבה משפחתית בין שני העדים. אותם עדים יכולים להעיד גם לטובת החתן וגם לטובת הכלה במידה והם מכירים את שניהם היטב. על העדים להגיע מצוידים גם כן בתעודת זהות. הם יכולים להגיע ללשכת הנישואין עם בני הזוג בעת פתיחת התיק או להגיע במועד אחר (במקרה כזה כדי להם להצטייד במספר תיק הנישואין לטובתו הם באים להעיד).

במקרה של נישואים שניים אלמנים וגרושים מחוייבים גם כן להציג תעודת רווקות בעת הרישום לנישואין. במקרה כזה עליהם לוודא שמצבם האישי מעודכן בתעודת הזהות וכן להצטייד לפי הצורך בתעודת גירושין מקורית או תעודת פטירה מקורית.

בכל אחד מהמיקרים שפרטנו במידה ואחד מבני הזוג אינו תושב ישראל הוא יצטרך להצטייד גם במסמך הוכחת יהדות. גרים צריכים להצטייד בתעודת המרה או תעודת גיור מקורית (במידה והגיור נעשה בחו"ל רשם הנישואין יצטרך לאשר כי הגיור נעשה במוסד אורתודוקסי המוכר על ידי המדינה).

כאשר אתם ניגשים להוציא תעודת רווקות קחו בחשבון שתוקפה של תעודה זו הוא לשלושה חודשים בלבד. מומלץ לתכנן את התהליך בהתאם.