תרמו לצהר

דיברנו על מה שחשוב: כנס הקיץ של צהר

מאת צהר

גם השנה התרגשנו ושמחנו לפגוש בכנס הקיץ שלנו אתכם יחד עם מאות אנשים מכל רחבי הארץ שפינו להם יום אחד כדי לדבר על מה שחשוב. הכנס התקיים השנה  מתוך תחושת אחדות ואחריות שלמרות המצב הקשה חייבים להמשיך בשגרת החיים .

הכנס שהתקיים בבנייני האומה בירושלים התרחב השנה וכלל בנוסף למסלול חינוך גם מסלולים שעסקו בחברה ומדינה ומסלול מיוחד לדוברי אנגלית.

המושבים בכנס כללו מגוון רחב של נושאים שהקיפו תחומי חיים שונים בינם  מריבות בין אחים, חינוך בתנ"ך, רווקות מאוחרת, גרושים במגזר הדתי, המאבק בעוני, שנת שמיטה, דילמות רפואיות, תורה וצבא ועוד רבים אחרים.

בשעות הצהרים התקיים המושב המרכזי שעסק בדמותה של ישראל בעוד 15 שנים. הרב דוד סתיו, יו"ר צהר והרב שי פירון, שר החינוך, שפתחו את הכנס דיברו על כך שדווקא הלחימה חשפה את האחדות שבעם ישראל, אולם מלבד ההתפעלות מהרוח המלכדת זה מחייב אותנו למנף אותה לעשיה ולחשבון נפש.  "כוח  של עם ישראל נובע מהרוח הפנימית השוררת בו" הבהיר הרב סתיו  "רוח שגורמת לכל כך הרבה אנשים להעניק את המיטב והמירב שלבהם. כשאנו רואים את לרוח האחדות שקיימת בנו זה מטיל אחריות כבדה לאורך השנה כולה. אנו רואים שיש כאן משהו עמוק, שיש כמיהה ליהדות. אנו צריכים לחשוף את הצדדים היהודים האלה ולהוציא אותם לאור"

הרב פירון התייחס לחשבון נפש שמתלווה לתחושת האחדות.

"השאלה הגדולה שאנו צריכים לשאול את עצמנו בימים אלה היא אילו מחירים אנחנו מוכנים לשלם עבור האחדות. לאחדות יש מחיר כבד שנוגע בזהות ובתפיסות עולם. אנחנו צריכים לשאול את עצמנו עד כמה אנחנו מוכנים לשנות ולהשתנות כי אין אחדות כשצד אחד נשאר כמו שהוא ורק השני משתנה"

בהמשך המושב המרכזי התקיים פאנל בהנחייתו של עמית סגל ובהשתתפותם של הרב אליעזר מלמד, פרופסור אשר כהן והרב רפי פוירשטיין על דמותה של מדינת ישראל בעוד 15 שנים ועל מקומה של הציונות הדתית בעתיד זה. הרב מלמד התייחס להתרחבות הישיבה בארץ ,כהן התריע מפני ירידה במעמדה של ההלכה, והרב פוירשטיין הדגיש את החיפוש שילך ויגבר אחר זהות יהודית.

בשביל לדעת מי מבינם צדק נפגש בכנס הקיץ בעוד 15 שנים.