תרמו לצהר

מתכונים והפעלות לילדים

מאת מקבץ אתרים מומלצים ומתכונים

טו בשבט בגלים

פרוייקט מקורי שיזם אתר "גלים" לכבוד החג. בחלקו הראשון של האתר תפגשו יער וירטואלי מכושף, כשכל לחיצה על אחד הצמחים, בעלי החיים והפריטים הקסומים המפוזרים ביער תלמד אתכם על סכנת ההכחדה המאיימת על היער. בחלקו השני של האתר פעילויות מיוחדות לחג. הכניסה לאתר כרוכה בתשלום.

סבבה- אתר הילדים לשמירה על איכות הסביבה

"סבבה"- אתר הילדים של המשרד לאיכות הסביבה מציע אלבומי תמונות מרהיבים של צילומי טבע, שפע של הפעלות ומשחקים ואפילו אפשרות לשלוח שיר, ציור או סיפור לאתר.

טו בשבט באורט

אתר מטעם רשת אורט המוקדש לט"ו בשבט. באתר מידע על משמעויות החג, ההיסטוריה שלו, פיתוח מודעות סביבתית בנושא עצים ושימור יערות, חידון חג, תפילת הנוטעים, מפת יערות הארץ, היכרות עם שבעת המינים וקישורים לאתרים מומלצים מתחום הטבע ואיכות הסביבה.

מתכונים מגוונים לפירות יבשים

אתר "אש התורה" מציע חגיגה של מתכונים לט"ו בשבט וכולם על טהרת הפירות כמובן

עוגת טו בשבט

גיל חובב מציע באתר שלו מתכון לעוגת ט"ו בשבט שאמורה להיות "סוף הדרך"

בלינצ'ס פירות לט"ו בשבט

שתי כוסות קמחחצי שקית א.אפיהחמש כפות סוכרקורט מלחביצהרבע כוס שמןאחת וחצי כוסות חלבלערבב הכל יחד ולטגןעלים על מחבת ללא שמן על אש נמוכהחמרי המילוי:בננות ו/או תות שדהנטיפי שוקולד או שוקולד מריר מגוררלהכניס לכל עלה בננה חצויה לשנייםו/או תותי שדהחצויים ולהוסיף את השוקולדלגלגל את העלים הממולאיםולהניחם בתבנית אפיהחמרי רוטב שרי וציפוי:חצי כוס שריחצי כוסמיםנטיפי שוקולד או 100 ג' שוקולד מרירלערבב את השרי והמים ולשפוך עלהבלינצ'ס. לפזר אתהשוקולד מעל ולהכניס לתנור בינוני כ- 15 דקות (עדשהשוקולד נמס). יש להגיש חם לשולחן.תוספת של קצפת ודובדבן על כל הנ"ל ישפרואת המעדן עודיותר.

מתכון לסוכריות צימוקי יין

החומרים: 2 חבילות צימוקים, 200 גרם שוקולד חלב, 200 גרם.שוקולד בישול, חבילתחמאה, קוניאקההכנה: משרים את הצימוקים בקוניאק למשך הלילה, מרתיחיםשוקולדוחמאה, ומסירים מן האש, מערבבים עם הצימוקיםויוצקים בכפית לתבניות ניירושומרים בקירור