תרמו לצהר

פותחים צהר

מאת הרב דניאל לוי

הרב דניאל לוי (38) מתגורר במבוא חורון. בעבר שימש כראש האולפנא בקריית מלאכי ורב קהילה בעיר. כיום הוא מורה מוסמך מטעם מכון "ווינגייט" לרכיבה טיפולית, ועובד בחוות הסוסים בנטף. במקביל הוא משמש מפקח מטעם הרבנות הראשית על כל בתי המלון בת"א. נשוי למוריה ואבא לאליסף (12), אלירז (10), רננה (7) ואורי וטליה (בני 3). אחד מוותיקי הרבנים העורכים חופות במסגרת ארגון רבני 'צהר' (יותר מ-700 חופות!). בימים אלו עוסק בהקמתה של חוות סוסים במבוא חורון. אוהב מאוד סוסים ובע"ח בכלל…

 

 

למה סוסים?

סוס היא חיה מדהימה. היא מאוד רגישה ומאוד מרגישה את הלך רוחו של האדם שרוכב עליה. אתה עולה על הסוס בבוקר ואתה מרגיש שהסוס יודע אם קמת הבוקר על צד ימין או שמאל. לדעתי זה מראה שלעיתים בעלי חיים יכולים להיות כנים יותר מבני אדם.

 

מה גורם לראש אולפנא להפוך למטפל ברכיבה?

האהבה שלי לבעלי חיים ולסוסים בפרט הייתה כנראה קיימת תמיד בתת-המודע. השינוי היה חלק ממהלך כולל יותר של חזרה לטבע ולקשר עם האדמה. התחום של רכיבה טיפולית, באופן ספציפי, משלב בתוכו לא רק הנאה אלא גם יכולת להעניק ולעזור וזה חיבור שמאוד מתאים וקוסם לי. באופן כללי אני חושב שאנשים צריכים ללכת ולהגשים את החלומות שלהם, כמובן כל עוד מדובר בחלומות ראויים שאינם פוגעים באף אחד.

 

אילו תגובות אתה מקבל מאנשים ששומעים שאתה לא רק רב אלא גם מטפל ברכיבה?

חשוב להדגיש שלא הלכתי ללמוד את התחום כדי להפוך לגימיק או בכדי להתהדר בעניין. יחד עם זאת, אני מכיר את התפיסה לפיה על רבנים נגזר לחיות את חייהם רק בתחומים כמו חינוך, הוראת הלכה וכו'. זו תפיסה מוזרה שבה לכאורה אין מקום להנאה בחיים, רק שאתה רב. אני לא חושב כך, מה גם שבמקרה שלי מדובר לא רק בהנאה אלא בתחום מקצועי לכל דבר. הדיסוננס הזה גורם לכך שלפעמים יש אנשים שלא מאמינים ורוצים לבוא ולראות במו עיניהם את "הרב הרוכב". אבל גם אם צוחקים בהתחלה, כולם מבינים בשלב זה או אחר שהעניין הוא חלק ממני.

 

מה גורם לך אושר?

המשפחה שלי, העיסוק ברכיבה על סוסים והיכולת לעזור לאנשים.

 

השלם: "אם לא הייתי מה שאני בטח הייתי…."

רועה צאן או חקלאי

 

מהו הספר האחרון שקראת?

"ההרצאה האחרונה" של פרופ' רנדי פאוש. זהו ספר שהרשים אותי מאוד והשאיר בי חותם חזק.

 

האם ישנה דמות נערצת עליך?

אבא ואמא שלי שמהווים בעיני דגם מדהים לאנשי תורה ועבודה, מורי ורבי הרב חיים דרוקמן ומעל כולם אשתי-מוריה שמאפשרת לי להגשים גם חלומות משוגעים ביותר.