תרמו לצהר

הכירו את רבני צהר

מאת הרב בני דה- לה פואנטה

מדור חדש נולד

בארגון רבני צהר חברים למעלה מ-400 רבנים הנמנים על שלל רבדיה של הציונות הדתית. במדור החדש "פותחים צהר" נבקש להציג בפניכם- הקוראים בכל שבוע דמות אחרת מרבני צהר, שלצד עיסוקו גם נוטל חלק בפעילות הארגון או באחד ממיזמיו.

 

 

הרב בנימין דה לה פואנטה (30), או בפי רוב מכריו וידידיו "בני", משמש כרב עורך חופות במסגרת ארגון רבני "צהר". נשוי לשושנה ואב לאברהם מרדכי, חגי ויוסי. מתגורר בשכונת קייזר שבעיר מודיעין ועובד בירושלים כמהנדס אלקטרוניקה בחברת ההיי-טק NDS. במסגרת פעילותו הקהילתית משמש כרב קהילת מיתר במודיעין, קהילה ספרדית-מרוקאית ברוח צעירה. הקהילה נוסדה לפני כשנה וחצי, כשזמן קצר לאחר הווסדה הצטרף אליה הרב דה לה פואנטה. משמש בתפקידו כרב הקהילה למעלה משנה.

"אני בעל, אבא לשלושה, רב קהילה, עובד היי-טק ובלוגר (בעל הבלוג "רב צעיר באינטרנט" בכתובת ravtzair.blogspot.com), וכל העיסוקים חביבים עלי, מי יותר ומי פחות".

 

מה גורם לך אושר?

"הילדים שלי"

בהנחה שהיו מעמדים לרשותך משאבים בלתי נדלים- מה היה החלום (אישי או ציבורי) שאותו היית מבקש להגשים?

"אני מניח כי הגשמת אחד משלושת הפרויקטים הבאים היה בהחלט מספק אותי:

א. השלמת התקציב הנדרש לבניית בית הכנסת של הקהילה שלי, ועל הדרך גם לעוד כארבעים קהילות במודיעין שעדיין מתפללים במקומות ארעיים.

ב. הוספת לפחות 10 שעות שבועיות בכל כיתה במערכת החינוך הישראלית.

ג. הקמת מערך דיוור ישיר של דפי פרשת השבוע של "מבראשית" לכל בית שיש בו ילדים (המעוניינים בכך)"

לשם מה רב מקים בלוג באינטרנט?

"הקמתי את הבלוג שלי כדי שיהיה משהו שידרבן אותי להעלות על הכתב שיעורים, דברי תורה ואת התלבטויות שאני חווה כרב. הכתיבה עוזרת לי לסדר לעצמי את הדברים, וחשוב לי גם לקבל פידבק על הדברים מחברים ומרבנים אחרים. במהלך הזמן נוספו עוד סיבות אולם לא זה המקום לפרטם.

השלם את המשפט: "אם לא הייתי מה שאני בטח הייתי…."

"מוצא משהו אחר לעשות."

מהו הספר האחרון שקראת?

"אני קורא כעת שני ספרים במקביל ואני לקראת סופם של השניים. הראשון שבהם הוא "ההר הטוב הזה" של הרבנית פועה שטיינר שכותבת על הרב שלמה מן-ההר זצ"ל. ספר מומלץ מאד לרבני קהילות מתחילים. הספר השני הוא "אנוש כחציר" של הרב מיכאל אברהם, שהוא הספר השלישי בסדרת הספרים של הרב מיכאל אברהם. אני באופן אישי נהניתי יותר מהשניים הקודמים מאשר מהנוכחי."

מהם שלושת הדברים שהיית לוקח איתך לאי בודד?

"קודם כל את אשתי שכן כידוע או חברותא או מיתותא. הייתי לוקח גם תפילין ומחשב נייד עם אינטרנט מהיר. סוג של להיות מנותק ובכל זאת להרגיש מחובר. חוץ מזה אני מקווה שיש שם גם מה לאכול, אחרת לא נראה לי שנצליח להסתדר שם יותר מדי זמן."