תרמו לצהר

פותחים צהר

מאת הרב רפי אוסטרוף

הרב רפאל (רפי) אוסטרוף (42), נשוי ללי ואבא לששה ילדים (מגיל 18 עד 6). מתגורר באלון שבות. בעל תואר ראשון בחינוך ומשלים בימים אלה תואר שני. משמש ראש המחלקה לתוכניות שנתיות של בתנועת בני עקיבא העולמית. לוקח חלק במיזם הנישואין של ארגון רבני 'צהר' ובפרויקטים נוספים. אוהב ללמוד גמרא.

 

מה גורם לך אושר?

המשפחה שלי יותר מכל וגם היכולת למצוא יהדות (ידישקייט) במקומות נידחים.

 

בהנחה שהיו מעמדים לרשותך משאבים בלתי נדלים- מה היה החלום שאותו היית מבקש להגשים?

הייתי מחזיר עטרה ליושנה לציונות דתית בכל רחבי מדינות חבר העמים, ע"י הקמת סניפים של בני עקיבא שהיו מביאים יהדות שפויה לכל המקומות מהם היא נעדרת כיום. אם עוד היה נותר כסף וזמן הייתי מקים סניפי בני עקיבא בכל ריכוזי הציבור הלא-דתי בארץ. אם עוד היה נשאר לי זמן אחרי כל זה  הייתי הולך את שביל ישראל עם הילדים שלי.

 

"אם לא הייתי מה שאני בטח הייתי…."

מרצה לתולדות האומנות

 

מהו הספר האחרון שקראת?

אני בד"כ קורא לפחות שלושה ספרים במקביל. אני כרגע עומד לסיים את אחד הכרכים של "שרי המאה" וספר נוסף שמספר את קורותיו של נער מהקרפטים בשואה.

 

אם ניתן היה לחזור אחורה בזמן, לאיזו תקופה הייתה רוצה לחזור?

הייתי מבקש לחזור לכמה תקופות. הייתי רוצה להיות חלוץ בעלייה השנייה, חסיד בבית המדרש של ר' לוי יצחק בברדיצ'ב, ויש עוד כמה תקופות ומקומות.

 

האם ישנה דמות (יהודית) נערצת עליך?

הרב קוק (כמה צפוי) וכמובן ר' לוי יצחק מברדיצ'ב.

 

האם תוכל לתאר דוגמא להתמודדות עם הקהילה או הנוער איתו אתה בא במגע במסגרת תפקידך? במסגרת עבודתי אני פוגש נוער יהודי מלמעלה מ-20 ארצות בעולם. חלקם הגדול באים ממשפחות שאינן שומרות תורה ומצוות ולעיתים אף מתבוללות. זהו אתגר לא פשוט שדורש התמודדות תמידית עם נוער שמצד אחד היטב בהוויה של התרבות המערבית, ומאידך אינו תמיד מודע למשמעות זהותו היהודית. כאמור זהו אתגר , אולם במקביל זוהי גם הזדמנות נפלאה להיות שותף בחשיפת זהותם היהודית. קל להבין למה הולכים לעבודה, אולם אני מודה יום יום על העבודה שלי ועל הזכות שנפלה בחלקי לעסוק בה. אני זקוק גם למגע עם ישראלים ולכן אני מלמד שיעורים בנושאי זוגיות במכינה קדם-צבאית חילונית. גם כאן מדובר במפגש שמדהים אותי בכל פעם מחדש, בעיקר בכל מה שקשור לפתיחות הגדולה שקיימת בארץ בשנים האחרונות לתכנים יהודיים.