תרמו לצהר

"להביא נועם"-רמת הגולן

מאת צהר

"להביא נועם" – הוא פרויקט חסד חדש יחסית, המתנהל ברמת הגולן בשנתיים האחרונות במסגרתו מחולקים מדי שבוע מאות מנות מזון למשפחות נזקקות בישובי המועצה האיזורית גולן ובעיר קצרין. הפרויקט הוא פרי יוזמתו של ספי רץ, תושב המושב הדתי יונתן שבגולן, לאחר שחשב עם אשנים נוספים כיצד ניתן לתרום ולסייע לאוכלוסיות נזקקות בגולן ובמקביל להפעיל את בני הנוער בקהילה במסגרות של נתינה וחסד. הרעיון שמאחורי הפרויקט פשוט למדי: מידי ערב שבת עוברים  בני הנוער בין בתי התושבים ומחלקים מגשיות אלומיניום שלתוכם מכניסה כל משפחה מנה אחת עיקרית ומנת תוספת מהבישולים שבכל מקרה מתבשלים בבית לקראת השבת. במוצאי שבת עוברים בני הנוער בין הבתים ואוספים את המגשיות. המשפחה מקבלת מגשית חדשה לשבוע הבא, כשאת המנות שנאספו מעבירים למחלקות הרווחה של מועצה מקומית קצרין ומועצה איזורית גולן שמעבירה אותן למשפחות הנזקקות. המיזם התחל כאמור במושב יונתן, אולם כיום הוא מקיף את רוב היישובים הדתיים הממוקמים בצפון ומרכז רמת הגולן כשבסך הכל נאספים מידי שבוע למעלה מ-200 מגשיות 

עניין נוסף קשור בשם המיזם:  "להביא נועם" שמנציח את זכרו של אבינעם אלפיה הי"ד שלמד יחד עם ספי רץ בישיבת ההסדר בחיספין.

 

ספי רץ: " אבינועם נרצח לפני חמש שנים בפיגוע התאבדות באוטובוס הדמים בצומת יגור. חסד היה אחד מהתכונות הבולטות אצל אבינועם. כל מי שהכיר אותו או נחשף מעט לדמותו זכה לפגוש אדם שיש בו רגישות מיוחדת ונכונות לעזור בלי תנאי. הרצון להרציח את זכרו במפעל חי שיבטא את אישיותו עלה מיד לאחר הרצח, והקמתה של העמותה הוותה מבחינה זו הזדמנות ראויה.

 

כאמור, "להביא נועם" נרשמה לאחרונה כעמותה ברשם העמותות וזאת מתוך כוונה להרחיב בעתיד את פעילותה גם אל מעבר לרמת הגולן. רץ אומר כי בשלבים הראשונים יש כוונה לסייע בעיקר באזור הצפון בערים שבהם יש משפחות נזקקות רבות כמו חצור הגלילית, צפת וטבריה, ובעתיד רץ מדבר אפילו על עמות הפועלת בפריסה ארצית. כיום מעבר לאיסוף השבועי של המגשיות יוזמת העמותה מבצעים נוספים של איסוף אוכל. כך למשל אספה העמותה לפני הפסח האחרון כמה טונות של מוצרי מזון יבשים ביישובי הגולן, שבימים אלה מחולקים לנצרכים.

 

לדעת ספי רץ הקמתן של עמותות חסד נוספות במתכונתה של עמותת "להביא נועם" היא הדרך הטובה ביותר עבור כל קהילה שמועניינת לפעול בתחום החסד ויש לה משאבים כלכליים מוגבלים. "בשורה התחתונה הכל מבוסס על התנדבות ורצון טוב", אומר רץ. "אנחנו לא המצאנו את הגלגל. בסך הכל לקחנו את האנשים ואת המשאבים המינמליים שעמדו לרשותנו ורתמנו את הכל לטובת מפעל חשוב ונחוץ. אף אחד מהמשפחות שמשתתפות לא מבשל במיוחד עבור המשפחות הנזקקות. מדובר על הפרשת מנה מהאוכל שבלאו הכי מתבשל לטובת העניין. נוער הוא משאב יקר, זמין שתמיד מוכן להירתם לפרויקטים מעין אלו. מכאן והלאה זאת רק שאלה של מוטיביציה ורצון טוב. "

 

קהילות שמעוניינות לספר על יוזמות חברתיות הפועלות במסגרתן ולהופיע במדור מתבקשות לכתוב לדוא”ל: leshabat@gmail.com