תרמו לצהר

מיזם ההשתלמויות של צהר

מאת מתניה ידיד

ישנם מעגלי השפעה רבים בחברה הישראלית המעצבים את דעת הקהל ונותנים ביטוי לנושאים החשובים בעיניהם על סדר היום: התקשורת המשודרת והכתובה, משרות ותפקידים שונים במגזר הציבורי, אנשים בעלי כריזמה והשפעה ועוד. ישנם מעגלי השפעה שקטים יותר שאינם מגיעים ל"פריים טיים" אך בהחלט שותפים בעיצוב דעת הקהל, כזהו למשל המיזם החדש שהוקם ב'צהר' ושעוסק בארגון השתלמויות והרצאות.

המיזם הוקם בעקבות הנוהג שקיים בתקופה האחרונה בקהילות רבות, דתיות וחילוניות כאחד, להקים קבוצות לימוד של עשרה עד חמשה עשר אנשים ולעיתים אף פחות מכך, כאשר נושא הלימוד לרוב קשור או משיק ליהדות. העיסוק האינטנסיבי, שמגיע לעיתים לארבעה מפגשים בשבוע, הוא ללא ספק חלק מהשינוי התודעתי שעוברת החברה הישראלית בכל הקשור ליחס למורשת ולמקורות היהדות. עוצמתם של מפגשים אלו נובעת לא פעם מנוכחותם של אנשים ידועים ומפורסמים שנוטלים חלק במפגשים שכאלו, מה גם שהם עצמם חלק ממנגנון עיצוב דעת הקהל. "אופנה" זה מתרחבת אל מעבר לקבוצות קטנות, והיא כוללת בתוכה גם הרבה בתי ספר, יסודיים ועל-יסודיים, ממלכתיים ודתיים כאחד. הללו מתקשרים פעמים רבות ל'צהר' ולרבניה עם בקשות להעביר הרצאה לפני החגים, בתוכניות בר מצווה או בערבי מורים.

עשרות הפניות המגיעות ל'צהר' מידי שבוע, הביאו את הארגון להקים מיזם שתכליתו להציע לציבור הרחב מגוון אפשרויות והרצאות של רבני 'צהר' תוך התאמה מרבית לקהל היעד ולנושא המבוקש.

כבר עם פתיחתו של המיזם, לפני כחודשיים, פנתה משפחה מאזור הצפון בבקשה לקיים בר מצווה משמעותית לבנה בירושלים, שם רצתה להיפגש עם דמות שתנחה ותוביל את הילד לכותל ותדבר עמו על משמעות היותו בר מצווה. המשפחה, שאינה דתית, ראתה ב'צהר' כתובת להכנת הילד לאירוע. במכתב שקיבלנו מהמשפחה לאחר מכן נכתב בין השאר "הרב היה סבלני, אדיב והסבריו היו מאירי עיניים. שמחנו מאוד שבחרנו להיעזר בשירותכם" קהילה נוספת מאזור המרכז שמקיימת לימוד משותף לדתיים וחילוניים פנתה אף היא לקיים לימוד אחת לשבוע עם אחד מרבני 'צהר' בנושאים אקטואליים בפרשת השבוע. במקביל פנו לארגון שני בתי ספר מראשון לציון (בי"ס יסודי והאחר חטיבת ביניים) בכדי לארגן לימוד לקראת חג הפסח על תוכנו ומשמעותו של החג.

המיזם, שכאמור נמצא בראשית דרכו, פונה לאוכלוסיה דתית ושאיננה כזאת כאחד; לבוגרים וצעירים וכל זה מתוך שאיפה להרחיב את מעגלי ההשפעה של רבני 'צהר' ולהגיע לכמה שיותר קהילות לומדות ובתי ספר.

המעוניינים בפרטים נוספים או בהזמנת מרצה יפנו למספר 052-6071257

מתניה ידיד מרכז את מיזם ההשתלמויות וההרצאות של ארגון רבני 'צהר'