תרמו לצהר

בין ים לים

שלושה אחים מקבלים צרור מסתורי של כתבי חידה ויוצאים למסע מרתק אל ימיה הראשונים של העיר תל אביב. אבל ההרפתקה — שאמורה לחשוף את האירועים ההיסטוריים המרתקים המסתתרים בין בתי העיר ורחובותיה — יוצאת מכלל שליטה, והשלושה מוצאים את עצמם במרכזה של חקירה משטרתית מורכבת. בדרך הם אוספים חוויות שלא במהרה יישכחו: מפענחים מכתבים מוצפנים, לוכדים גנב מבוקש, יוצאים לחיפוש אחר מוכרת שנעלמה, פוגשים אנשים שמחליפים שמות וזהויות, ונאלצים לארח את  בני הדודים — בדיוק כשזה מקלקל את כל התוכניות. המתנה התמימה מתפתחת לעלילה מותחת, וההפתעות לא מפסיקות עד העמוד האחרון — וממשיכות אפילו אחריו…

בין ים לים הוא הספר הרביעי בסדרה המצליחה מסע בעקבות שמי.הספרים הקודמים בסדרה הם: תריסים ירוקים פתוחים, נס של אהבה ומעבר לפינה.

 

"אני יודע שזה נשמע מוזר שאבי חוגג בת מצווה, הרי אבי הוא בן. ובנים חוגגים בר מצווה… אבי הוא שמה של אחותי, שמה הוא אביטל, אבל כולנו קוראים לה בקיצור 'אבי'. לי קוראים גל, שזה קיצור של יגאל, ודידי הוא אירוך של דוד. בכלל, אצלנו במשפחה אוהבים לשנות את השמות המקוריים כמעט לכולם".

 

שלושה אחים עם שמות מוזרים, צרור מסתורי של כתבי חידה ומטלה מעצבנת שנותנת המורה לקיץ מובילים את גיבורי ספרה החדש של רונית לוינשטיין-מלץ למסע מרתק אל ימיה הראשונים של העיר תל-אביב.

 

ההרפתקה שאמורה לחשוף את האירועים המרתקים המסתתרים בין בתי העיר וסמטאותיה מסתבכת כאשר לתמונה נכנסים גנב מבוקש, מוכרת נעדרת ובני דודים מעיקים, והילדים מוצאים עצמם מעורבים בחקירה משטרתית סבוכה.

 

בין ים לים הוא הספר הרביעי בסדרה המצליחה מסע בעקבות שמי. הספר, הרצוף מתח ותגליות מעוררות סקרנות, מעלה על נס את שנת המאה לעיר תל-אביב ואת שנות השישים למדינת ישראל

 

הספר הוא הרביעי בסדרה המצליחה "מסע בעקבות שמי", שהפך את מלץ-לוינשטיין לסופרת פופולארית בקרב הילדים ובני הנוער בישראל. הספר, רצוף מתח ותגליות מעוררות סקרנות, מעלה על נס את שנת המאה לעיר תל-אביב ואת שנות השישים למדינת ישראל. במשך כמעט שנה למדה מלץ-לוינשטיין את ההיסטוריה של תל-אביב. מדף מיוחד בביתה הוקצה לספרי העיר, אותם אספה בכיתות רגליים בין ספריות וחנויות יד שנייה. תל-אביב אמנם אף פעם לא היתה זרה לה, אחרי הכל היא נולדה בעיר וגדלה בכיכר המדינה, בימים שהכיכר הכילה בעיקר חמציצים ופחות מותגים, אבל בכל זאת רצתה ללמוד על תל-אביב הישנה. בחמש השנים האחרונות הוציאה מלץ-לוינשטיין ארבעה ספרים, הפכה במהירות ליקירת הילדים ובני הנוער ואף נבחרה לסופרת האהובה ביותר במצעדי הספרים. קהל הקוראים שלה מגוון, ומגיע מכל שכבות הציבור. ארבעת הספרים מהווים למעשה סדרה בשם 'מסע בעקבות שמי', כשבכל אחד מהספרים מתוודע הקורא לגיבור שמנסה לחפש אחר שורשי שמו. בספר האחרון, 'מים אל ים', מדובר בשלושה אחים המקבלים צרור מסתורי של כתבי חידה בעקבות שמם ויוצאים למסע מרתק אל ימיה הראשונים של העיר תל-אביב. אבל ההרפתקה, שאמורה לחשוף את האירועים ההיסטוריים המרתקים המסתתרים בין בתי העיר ורחובותיה, יוצאת מכלל שליטה, והשלושה מוצאים את עצמם במרכזה של חקירה משטרתית מורכבת. בדרך הם אוספים חוויות שלא במהרה יישכחו.