תרמו לצהר

מערכת ההשגחה החדשה החלה פועלת

מאת צהר

בשבועות האחרונים דיווחנו מעל דפי העלון על ההתפתחויות האחרונות בנושא הקמתה של מערכת ההשגחה החדשה לשנת השמיטה. מערך ההשגחה של רבני הציונות הדתית הוקם בעקבות החלטתם של רבני ערים לא לקבל את היתר המכירה שהיה נהוג בישראל מזה  120 שנה ובכך לכפות על כשני מליון אזרחים בישראל לצרוך תוצרת חקלאית זרה. ההחלטה לצאת במסע פרסום גדול נוצרה מתוך דאגה לזהותה היהודית של ישראל והתופעה המתפשטת של בעלי עסקים שהסירו את תעודת הכשרות בגלל הקשיים שמערימים עליהם על רקע שנת השמיטה.

אנו שמחים לבשר כי בימים אלו החל "ועד רבני הציונות הדתית שליד ארגון רבני צהר" להנפיק את תעודות ההשגחה החדשות, וזאת לאחר שבסוף השבוע הקודם החל מסע פרסום לתעודת ההשגחה החדשה לשנת השמיטה. הפרסום מיועד לבעלי עסקים מתחום המזון ולאזרחים המעוניינים לצרוך תוצרת היתר מכירה ישראלית וזולה. מטרת הפרסום לחזק את מותג "תעודת השגחה" ולגרום לאנשים להבין שמדובר בתעודה לגיטימית לכל דבר וכי בית האוכל או המשווק נושא תעודה לגיטמית לכל אדם שמעוניין לצרוך מזון כשר. במקביל למודעות שימשיכו להתפרסם בכלי התקשורת במהלך השבועות הקרובים, הוקם מוקד פניות ארצי ואתר אינטרנט. המוקד האנושי והאתר מספקים מידע לכלל הציבור המבקש לדעת אודות היבטים שונים של כשרות. כמו כן ינתן מידע ושירות לבעלי עסקים המעוניינים לקבל תעודת השגחה.

הפרסום ישתרע בעיתונות הארצית ובמקומונים, בעלוני השבת השונים המחולקים בבתי הכנסת, באתרי אינטרנט ובחלוקת מנשרים באזורי בילוי ותעשיה.

תעודת ההשגחה חתומה על ידי "ועדת השגחה ארצית לשמיטה" בנשיאות הרבנים יעקב  אריאל, דוב ליאור, חיים דרוקמן וצפניה דרורי.

הרב דוד סתיו, רב העיר שהם וחבר הנהלת ארגון רבני "צהר", המרכז את מערך ההשגחה , אומר כי אחת ממשמעויות ההכרעה היא כי רבני הציונות הדתית החליטו לקחת את המושכות לידיהם ולחזור להוביל את יחסי הדת והמדינה בישראל. המטרה היא לשמור על מסגרת הכשרות הממלכתית ולעצור את מגמת הפרטת שירותי הדת שפושטת בשנים האחרונות.

הרב סתיו אמר עוד כי ארגון רבני "צהר" מברך על החלטת הבג"צ לחייב את הרבנות הראשית לדאוג לתעודות כשרות לגופים השונים הצורכים תוצרת של "היתר המכירה", אולם הארגון מיצר על כך שההחלטה לא התקבלה ע"י הרבנות הראשית עצמה ושהיה צורך להמתין להחלטת הבג"צ.

יחד עם זאת, הדגיש הרב סתיו, כי אין בכוונת הארגון להקים מערכת חלופית או מתחרה לרבנות הראשית, אך הוא בהחלט ידאג שהרבנות הראשית תממש את תפקידה הממלכתי המתחייב וישמח להושיט את ידו ולסייע בכל מקום שיידרש.

עקיבא פולק  עומד בראש המערך החדש שהוקם. פולק שימש עד לאחרונה מנכ"ל תנובה שף (החטיבה המוסדית של תנובה), ותחתיו פועל צוות מנהלה ומפקחים שמיישם בפועל את מדיניות הועדה לענייני כשרות בשנת השמיטה שהוקמה ע"י הרבנות הראשית. ב'צהר' מדגישים כי בשלב ראשון נעשה כל מאמץ להשען על המשגיחים הקיימים, אולם בה בעת כבר גויסו משגיחים חדשים שיתנו מענה נקודתי. ב"צהר" מקפידים לשרת את ציבור בעלי העסקים רק במוקדים בהם קיימת בעיה ורק לצורך פתרון שנת השמיטה.

 

מספר טלמסר לפניות הציבור ובעלי עסקים: 03-6066080 או באתר האינטרנט:  www.tzohar.org.il