תרמו לצהר

ניסים ברצף

מאת צהר

את הסיפור הזה לא ישכחו תושבי שדרות לעולם. היה זה יום של שמחה שבו נטלו חלק רבים מתושבי העיר שבה כולם מכירים את משפחת דהן ואת המיני-מרקט שבבעלותם. משפחת דהן תרמה ספר תורה על שם הסבא, רבי חנניה שנפטר שנה וחצי לפני כן, והכניסה אותו ברוב עם לבית הכנסת "אהל יצחק". למשפחת דהן היו חששות רבות לקראת האירוע. מה יעשו אם באמצע התהלוכה תשמע האזעקה? שלא לדבר על האפשרות שקאסם יפול על בית הכנסת בשעה שהוא מלא חוגגים. למרות הכל החליטה משפחת דהן לערוך את השמחה ויהי מה, וציפו שהתושבים לא יכזיבו וכך אכך היה.

באותו יום נחתו שלושים רקטות בשדרות. היה זה אחד מהימים המטורפים יותר שיגעה שדרות, אבל גם זה לא מנע מהתושבים להגיע. הם לא יאכזבו את משפחת דהן. מאות באו לחגיגה ורקדו בחוצות העיר עם ספר התורה. אחרי שהכניסו את ספר התורה לבית הכנסת התאספו הכל לסעודת מצווה, שבסיומה התפזר הקהל. נראה שלרגע הזה חיכו בשמים, שכן רגע אחרי שאחרון החוגגים עזב את בית הכנסת נשמעה אזעקת "צבע אדום". טיל קאסם חדר ישירות לבית הכנסת שהיה ריק ממתפללים. מדובר בעניין של דקות ספורות בלבד מאז עזב אחרון המתפללים. הסמיכות הייתה ברורה לכל מי שהיה באירוע ושמע את הצפירה שלאחר מכן. מי שלא הבין, הבין טוב מאוד כשראה את הטיל פוגע בבית הכנסת הריק וממלא אותו ברסיסים. אם לא די בכך, הרי שכשמדברים עם משפחת דהן מתברר כי מעבר לאירוע הפרטי הם עצמם חוו נס גדול בהרבה.

מספר בן המשפחה אושרי דהן: "אחרי שהסתיימה השמחה נותרו בבית הכנסת כמה נשים בכדי לסדר ולארגן. אמא שלי ודודה נוספת ניקו את האולם שבו נערכה סעודת המצווה ולאחר שסיימו נעלו את האולם בכדי שיישאר נקי. שניות ספורות אחר כך נשמעה אזעקת "צבע אדום". כל אחד זרקה את מה שהיה לה ביד ורצה לכיוון האולם הנקי שנחשב ליותר ממוגן ובטוח בבית הכנסת, אלא שהאולם היה נעול. חמש עשרה שניות זה הזמן שיש מרגע השמע האזעקה ועד לנפילת הקסאם. חמש עשרה השניות הללו לא הספיקו בשביל למצוא את מי שהמפתח היה אצלה ובוודאי שלא בשביל לפתוח את הדלת. הבלבול היה גדול, וכולן רצו בלית ברירה והסתתרו במקום אחר. הטיל ראשון נפל והחשמל בכל שדרות נפל. האזעקה לא כבתה מה שאומר כי ההתקפה לא הסתיימה וכי טיל נוסף נמצא בדרך. נשארנו כולנו בחושך. דוד שלי החל לומר בקול את "שיר למעלות" ואנו חזרנו אחריו מילה במילה. לא חלפו שניות רבות  ופיצוץ אדיר נשמע. רעש איום שאי אפשר לתארו. רסיסים עפו מעלינו לכל עבר. אמא החלה לבכות וכך גם אני. בסופו של דבר נרגענו כולנו וראינו כי לאף אחד מאתנו לא קרה כלום. קמנו לאיטנו והדלקנו פנסים ואז ראינו את גודל הנס: הטיל נפל במרכז האולם הנעול שבו כולם רצו להסתתר! כשנכנסנו לחדר הפגוע גילינו כי הוא הרוס לגמרי. לא רק ראינו ניסים הרגשנו אותם על בשרנו".

כיום בית הכנסת "אהל יצחק" שופץ בסיוע תרומותיהם של נדיבים והוא חזר לתפקד.

 

בימים אלו אמור לצאת לאור, ביוזמת המטה לביטחון שדרות, הספר "על הניסים" המתעד סיפורים על הניסים שקרו לתושבי שדרות בשבע שנות הקסאם האחרונות. בכל שבוע יופיע כאן אחד מהסיפורים. להערות, תגובות, סיפורי ניסים והזמנות יש לשלוח הודעת sms לטלפון: 052-3114384 או לכתוב לדוא"ל: maamakim@gmail.com