תרמו לצהר

משמיע ישועה

מאת יעקב פוטרמן

מסיפורי צדיקים ניתן ללמוד מוסר ודרך חיים, לפעמים יותר מאשר מתורתם. הדבר נכון גם לגבי הספר "מצמיח ישועה", הפותח צוהר להכרת אישיותו של אחד מגדולי האישים בעולם היהודי במאה שנים האחרונות – הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל, בנו יחידו של מרן הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל.

הספר מכיל פסיפס של סיפורים המאירים קווים בדמותו של הרב – מנהיג ציבור ומחוללה של תנועת ההתיישבות בכל מרחבי ארץ ישראל, מי שהיה הדמות הדומיננטית בציבור הדתי ציוני מהקמת המדינה, דרך בניית עולם התורה הציוני ועד מפעל ההתיישבות. כל פעולותיו של הרב צבי יהודה נבעו מהכרתו הרוחנית העמוקה ש"מדינת ישראל היא יסוד כסא ה' בעולם". הוא היה הראשון שקישר את יום העצמאות לבית המדרש (כך שמעתי מהרב אריה שטרן שליט"א ראש מכון הלכה ברורה ומועמד הציונות הדתית לרבנות ירושלים)

הספר מגיש לקוראיו מחקר מקיף המסכם עבודה של שנים. מאות ראיונות, אלפי שעות שיחות עם תלמידיו ומוקירי זכרו, אלפי מסמכים – כל אלו חברו יחד לחיבור מרתק, הממצה את גווניה המרובים של אישיותו של הרב הגדול, על דרכו הפרטית והציבורית.  פרקי הספר מציגים את הרב בצמתים שונים בחייו הפרטיים, בישיבה, בעיסוקו בסוגיות לאומיות (עם ישראל, מגלות לגאולה) ובהנהגת ציבור (היחס לתנועות נוער, היחס לבעלי חיים).

את הספר ערך הרב שמחה רז, בעזרתם של הילה וולברשטיין והרב שלום קליין.

ניתן להשיג את הספר במכון התורני אור עציון. טלפון : 08-8502822 machon@oretzion.com

 

יעקב פוטרמן הוא עורך, מידען וספרן