תרמו לצהר

וביום צום כיפור ייחתמון: תפילות יום הכיפורים בצהר

עשרות מתנדבים, מאות מחזורים ודפי הסברים, כ-300 מניינים , ועשרות אלפי מתפללים. אלה מנייני יום הכיפורים של צהר.

המניינים של צהר פרוסים בכל רחבי הארץ ומתקיימים בערים, ישובים, מושבים וקיבוצים. אנו עושים מאמצים לקיים תפילה בכל מקום שיש בו רצון גם אם אין בית כנסת. ולכן חלק גדול מהתפילות מתקיימות במועדוני תרבות, ספורט בבתי ספר ואף בבתים פרטיים.

בכל שנה מיד עם פרסום מודעות המבקשות מתנדבים למניינים אנחנו מקבלים מידי יום עשרות פניות של צעירים ומבוגרים המבקשים לסייע ולקחת חלק בתפילות. בזכותם אנחנו יכולים בכל שנה להגדיל את מספר המניינים שלנו.

המיזם שהתחיל לפני 15 שנים עם עשרות מניינים בלבד הפך לפרוייקט גדול עם מאות מניינים ועשרות אלפי מתפללים. מיזם שכדי להבין עד כמה ההשפעה שלו גדולה ע כל אחד מהם צריך לקרא את המכתבים המרגשים של המתפללים שמתארים חוויה עמוקה ומיוחדת במינה.

מהשמים תבורכו. תודה רבה לכם. היתה לנו תפילה נפלאה  זכינו שהשנה באו יותר אנשים גם מהקיבוץ וגם מההרחבה" (נירה, חברת קיבוץ העוגן)

"היה מדהים. אנשים התרגשו מהמעמד ומהפתיחות. שמענו אינספור סיפורים אישים מרגשים ומחזקים. ישר כח ותודה על הכל" (גילי מתנס קרית השרון בנתניה)

במהלך השנים נוצרו קשרים חמים בין המתנדבים שחלקם הקימו מניינים ומוסיפים להתפלל בו לאורך שנים ,כמו הרב יואל בן נון שהקים עבור צהר את המניין בקיבוץ העוגן וכבר חמש שנים מגיע לשם עם בני משפחתו. בעיקבות כך מקבלים מתנדבי צהר בקשות  לשוב ולקיים תפילות גם במועדים אחרים.

כותב הרמב"ם בהלכות תפילה כי "תפילת הציבור נשמעת תמיד" זו מעלתה של תפילה הנאמרת יחד עם הציבור.  אתם, שבזכותכם במקומות רבים התכנס הציבור יחד לתפילה ותפילתו נשמעה, מי יתן וכל תפילותיכם ישמעו בכל עת.