תרמו לצהר

בית חדש לצהר

ארגון רבני צהר יושב בלוד,  אחת הערים העתיקות בעולם ואחת הבודדות בארץ שתמיד היתה מיושבת. לוד שהיתה ביתם של רבי אליעזר בן הורקנוס, רבן גמליאל, רבי טרפון ורבי עקיבא ואחרים שימשה כמרכז יהודי רוחני. במהלך שנות קיומה היא נשרפה, נכבשה, נהרסה ונבנתה בכל פעם מחדש.

 

היום לוד היא עיר שצרופים בה עבר והווה והיא מפלסת את דרכה בנחישות קדימה. לאחר תקופה קשה משקיעה העיריה מאמצים רבים על מנת לקדם את העיר ויושביה מתוך חזון להחזיר עטרה ליושנה.

בבחירות המוניציפליות האחרונות נבחר עו"ד יאיר רביבו ,ראש העיריה הרואה חשיבות רבה בפעילות ארגון צהר בעיר. בתוך פחות מיום  כניסתו לתפקיד זימן ראש העיריה את הנהלת צהר הביע את חשיבות הארגון לעיר והציע שבניין העירייה הקודם יהפוך לביתנו הרשמי. בתום הליך האישור המקובל שהסתיים לפני שבועות ספורים הקצתה העיריה לצהר את הבניין.

המבנה שעומד ברחוב דני מס משתרע על 600 מ"ר בשתי קומות, מצופה אבן ירושלמית ובעל חלונות גדולים ומעוגלים. המבנה נמצא על הגבול בין החלק הישן של העיר לשכונה החדשה.

בעוד מספר חודשים עתיד המבנה הישן לעבור שיפוצים נרחבים בסיומם יעברו משרדי צהר על האגפים השונים למבנה החדש וכן יוכשר במקום מרכז כנסים שישמש לכנסים בנושא יהדות.

הבחירה בעיר לוד כביתנו היא צעד חלוצי שיש בו חיבור לביתם של גדולי ישראל שעיצבו ממקום מושבם בלוד  את אופיה של היהדות בתקופות חשובות. אנחנו מכירים בכך שגם היום יש עוד מקומות שיש לבנות ולהפריח ולאו דווקא מתוך שממה.