תרמו לצהר

זה בשבילכם: קורסים ומפגשי העשרה לרבנים

מאת צהר

 

 בימים אלה אנו נמצאים בעיצומן של הרשמה והכנות של תוכניות ייחודיות לרבנים שיאפשרו לכם להוסיף ידע וכלים. קורס "תעצומות" לרבנים מכהנים יוצא לדרך בקרוב. הקורס נוצר מתוך הכרה כי תהליך ההסמכה לרב קהילה במדינת ישראל כולל לימוד הלכתי נרחב , אולם רבנים שבוחרים לעסוק ברבנות קהילתית מגלים עד מהרה כי שירות כרב קהילה דורש מיומנויות מורכבות יותר, כמו  יכולת תקשורת בינאישית גבוהה, תפיסה קהילתית רחבה, יוזמה, ידע כללי והלכתי רלוונטי ועוד. לשם כך נדרשת הכשרה רלוונטית נוספת. ולכן הקורס כולל מיומנויות והעצמה אישית לעבודה רבנית מיטבית.

בין הנושאים שילמדו יינתן דגש על רכישת כלים מקצועיים (כמו תקשורת בינאישית, בינוי קהילה, ליווי משפחות באבלות ובמצוקה ועוד), פסיקה קהילתית ,אתגרי הרבנות בחיי היומיום ומפגשי ליווי אישי עם הרב צחי להמן לקידום ולהעצמה של הרב בהתאם לאישיותו ולקהילתו.

הקורס בן עשרים מפגשים נמשך שנתיים והוא מיועד לרבנים בגילאים 45-30. מספר המשתתפים בכל קבוצה אינו עולה על 16 על מנת לאפשר דינמיקה מתאימה.

גם ההרשמה לקורס פרחי רבנות החלה. הקורס נועד לאברכים הלומדים לקראת סמיכה רבנית ומטרתו לעודד רבנים צעירים לפנות לתחום הרבנות הקהילתית.  במהלך הקורס המשתתפים נחשפים למודלים שונים של קהילה ושל רבנות מתוך תקווה שכל אחד מהם יוכל לאתר את הדגם המתאים לו ושיהווה בעבורו אתגר ראוי.

סדרת מפגשי העשרה שלנו  ("נפגשים") גם כן תצא לדרך בקרוב. הסדרה מפגישה את הרבנים עם  עם תופעות רחבות בחברה הישראלית. במטרה לאפשר לרבנים שיח עמיתים סביב תופעות אלה. כל אחד מהמפגשים עוסק בנושא אחר. בין הנושאים שנפגוש השנה יהיו  התחדשות יהודית, רבנות ומנהיגות בעידן של העדר היררכיה, ניהול סכסוכים בקהילה והשתלבות אישה בריטואל הדתי-קהילתי. התכנית מיועדת לרבני קהילות ,מחנכים ובנות זוגם. וההשתתפות בה לא כרוכה בתשלום.