תרמו לצהר

בן שלוש עשרה למצוות: מיזם חדש בצהר

מאת צהר

בגיל 13 נער יהודי מצטרף למניין וחוגג את האירוע שמציין את פרידתו מעולם הילדות והצטרפותו לקהל הבוגר שבעם ישראל. זה האירוע היהודי המשמעותי הראשון שהוא חוגג יחד עם הוריו כשהוא כבר בוגר ומבין, אבל לרבים מבני המצווה האירוע החשוב הזה עובר בלי שהם זוכים ליהנות  ממלוא עומקו ומשמעותו של יום זה.

משפחה שאינה רגילה לפקוד את בית הכנסת מגיעה ביום האירוע להעלות את בנם לתורה, אולם בית הכנסת והקהל היושב בו זרים להם וכך גם התפילה והעליה לתורה שבנם שותף לה.

לכן אנו שפוגשים רבים מהחברה הישראלית לאורך כל השנה בצמתים משמעותיים בחייהם, החלטנו לצרף למעגל הפעילות שלנו גם את טקס בר מצווה. המטרה לפתוח לבני המצווה ולמשפחתם חוויה משמעותית עמוקה שתלווה אותם גם בהמשך. מעבר לחוויה האישית אנחנו מקווים שחוויה זו תאפשר להם להיות חלק מטקס יהודי שייחרט בליבם, בעקבותיו הם ירצו לשוב ולבקר בבית כנסת גם בעתיד.

תוכנית בר המצווה של צהר, אותה מנהלת חני גנוד, מתמקדת בטקס שבבית כנסת. במסגרת התוכנית מתנדב של צהר יכין את המשפחה לקראת העלייה לתורה. חתן בר המצווה ובני משפחתו יקבלו הסברים והדרכה על משמעות הטקס, מהלך התפילה, הקריאה בתורה וההתנהלות בבית כנסת בזמן התפילה. במקביל גם רב בית הכנסת ואף בני הקהילה יהיו מעורבים בשמחה המשפחתית על מנת לתת לבעלי השמחה תחושה מחבקת ומקרבת.

מיזם בר המצווה נמצא עדין בתחילת דרכו ובימים אלה מאותרים רבנים וקהילות שמוכנים לקחת חלק בפרויקט  חשוב זה.