תרמו לצהר

מדריך בר מצווה

בגיל 13 עובר הנער היהודי מעולם הילדות לעולם הבגרות. את המעבר החשוב הזה הוא אינו עושה לבדו. הצטרפותו לקהילה הבוגרת של העם היהודי מלווה במשפחה וחברים. הקשר עם כל אחד מהם מצייד אותו בכישורים וערכים חשובים.

את המעבר החשוב הזה אנו מציינים בטקס בר מצווה. לקראת גיל מצוות הנער מקבל תפילין ובהיותו בן 13 הוא עולה וקורא בתורה בציבור. מעמד זה כמובן מחייב  הכנה מראש. את הלימוד וההכנה לבר מצווה ניתן לעשות עם בן משפחה או אדם שמתמחה בהכנה ולימוד נערים לקראת בר המצווה.

בארגון רבני צהר הכשירו עשרות מדריכים שיוכלו לתת מענה למשפחה שאינה מסתפקת בלימוד מינימלי בלבד ורואה בתקופה שלקראת בר המצווה הזדמנות להעשיר את בנה ולצייד אותו בידע, ערכים וכישורים עם הצטרפותו לעולם היהודי הבוגר.

מדריכי הבר מצווה של ארגון רבני צהר נבחרו בתשומת לב מרובה, עברו מיונים והכשרה מיוחדת של צהר במהלכה רכשו את הכלים והידע ללוות ולהכין את נער המצוות למעמד חשוב זה. כולם בחורים בעלי גישה לבני נוער ויכולת הקשבה והבנה לעולמם.

תוכנית הבר מצווה עם מדריך כוללת שמונה מפגשים שמתקיימים בבית הנער (אלא אם כן הההורים מבקשים לקיים זאת במקום אחר) ההורים שותפים במפגש הראשון, ובמידה והם והנער מעוניינים בכך הם יכולים להצטרף למפגשים נוספים. במהלך המפגשים לומד הנער לא רק לקרא בתורה בטעמים, אלא מושגים בסיסים מעולם היהדות כמו כיבוד, הורים ותפילין, וערכי יסוד יהודים  כמו אחריות אישית, חברתית ולאומית.

באופן טבעי חלק משמעותי מהלימוד מוקדש לקריאה בתורה. המדריך לומד עם הנער לקרוא קטע שהוא והוריו בוחרים מתוך הפרשה . זמן הלמידה הנדרש ללימוד הקריאה משתנה כמובן מנער לנער, ותלוי גם באופי הטקסט שהוא לומד לקרוא. לפני הקריאה בתורה מלווה המדריך את הנער ואת הוריו לבית הכנסת שייבחרו לקיים בו את הקריאה על מנת להראות ולהסביר להם על התנהלות הקריאה בבית הכנסת.

ביום בו עולה הנער לתורה עומד לצידו בבית הכנסת המדריך.  הליווי של המדריך בשלב ההכנה ובמעמד הקריאה נוסך בנער ביטחון רב ומאפשר לו להנות מהמעמד ולהבין את משמעותו.

למידע נוסף ורישום לתוכנית בר המצוה של צהר