תרמו לצהר

הכנה לבר מצווה עם צהר!

אחת התחנות המשמעותיות בחייו של נער יהודי הוא טקס בר המצווה. בגיל 13 מצטרף הנער לחברה הבוגרת ומקבל אחריות על מעשיו (זו הסיבה שלאחר שהוא קורא בתורה אביו אומר "ברוך שפטרני מעונשו של זה", מעתה הם כבר אינם צריכים לשאת בתוצאות מעשיו. הכל יירשם ב"יומן האישי" שלו ולא של הוריו)

המעבר של הנער היהודי מעולם הילדות לעולם הבגרות מלווה בזכויות וחובות שהנער מקבל על עצמו. מאחר ומדובר בשינוי משמעותי שמצוין בטקס מרגש רבים נוהגים לערוך הכנות לבר מצווה על מנת שבנם יגיע למעמד כשהוא מבין את מלוא המשמעות של אדם בוגר.

הכנה לבר מצווה בדרך כלל מקיפה מספר היבטים: אישי, משפחתי ומסורתי. בהיבט האישי והמשפחתי כל משפחה בוחרת אילו ערכים ומשמעויות היא מעוניינת להדגיש בבר המצוה של בנם, ובאיזה אופן לחגוג. בהיבט המסורתי הנער מתכונן לקראת שתי חוויות משמעותיות המתלוות לבר מצווה: הנחת תפילין וקריאה בתורה.

מאחר ומדובר בשתי חוויות חדשות לגמרי, שגם נער שראה או שמע אחרים עושים זאת, מעולם לא התנסה בהן בעצמו, ולכן  זה דורש הכנה מקדימה. הכנה מתאימה תכלול לימוד מעשי, חוויתי וערכי. על מנת להכיל את כל זאת בארגון רבני צהר יצרו תוכנית מיוחדת  שמשלבת את ערכיה של המשפחה עם ערכי המסורת. מודל זה יוצק לתוך הטקס היבטים אישים הקשורים למשפחה, המסורת וההסטוריה הפרטית שלהם. בזכות הכנה הזו נער בר המצווה יגיע ליום המשמעותי הזה כשהוא מבין את הטקס, מכיר אותו ומחובר למשמעותו באופן אישי.

אם בחרתם ללוות את ההכנות לבר מצווה עם מדריך של צהר תשמחו לגלות כי בארגון צהר מתאימים לכם מדריך שיהיה נכון לבנכם ולאופי ההדרכה שאתם מבקשים. מדריכי בר מצווה פרוסים בערים מרכזיות כמו תל אביב , ראשון לציון, מודיעין, חיפה, פתח תקווה ועוד ולכן  ישנה אפשרות לתת מענה למשפחות ממקומות שונים ולחבר אותם עם המדריך שיתאים להם.

להכנות לבר מצוה יש מחיר שכרוך במשאבים כלכלים וזמן. אנחנו עושים רבות על מנת להקל עליכם גם כאן. ולכן ההדרכה מתקיימת בבית הנער, כך גם אתם ושאר בני המשפחה מכירים אותו, בנוסף בטקס בר המצווה אנו מביאים לכם ערכה מיוחדת הכוללת את האביזרים הנילווים לקריאה בתורה, כגון כיפות, סלסלה לזריקת סוכריות ועוד.

ההכנות לבר מצווה הם חלק משמעותי מהטקס עצמו. וכשההכנות נעשות בשמחה ובאופן שמתאים לכם צפוי לכם בסופן טקס בר מצוה משמח ומרגש.

למידע נוסף ורישום לתוכנית בר המצוה של צהר