תרמו לצהר

לימוד לבר מצווה

בר מצווה היא מועד מכונן בחייו של הנער היהודי. בהגיעו לגיל 13 הוא מצטרף לראשונה לעולם המבוגרים. מעמד זה מתבטא במסורת היהודית בזכות של הילדים להניח תפילין ולקרא בתורה. שני דברים חשובים אלה יחד עם האחריות שמתלווה להיותך אדם בוגר מצריכה הכנה ולימד. לימודי בר מצווה כוללים לימוד קריאת התורה אבל לא רק. הצטרפותו של הנער  לעולם הבוגר הוא גם זמן מתאים ללימוד ערכים ואחריות. תוכנית בר המצווה של צהר משלבת את שני הדברים.

מדריך הבר מצווה של צהר ילווה אתכם ואת בנכם החל משלבי ההכנה ועד לעליה לתורה. המדריכים של צהר הם בחורים עם גישה צעירה וגישה מתאימה לבני נוער. כולם בוגרי קורס הכשרה מקיף ויש בידם את הידע והכישורים להכין את בנכם למעמד חשוב זה. המחיר ללימוד לבר המצווה עם המורה המלווה הוא מסובסד כדי לאפשר לכל משפחה את הזכות לקחת חלק במאורע מיוחד זה.

הלימוד נעשה בתיאום מלא עם ההורים והוא כולל הכרה של מושגי יסוד מעולם היהדות כמו תפילין, כיבוד הורים, משמעות המעבר מילדות לבגרות ולקיחת אחריות אישית וחברתית. דגש רב ניתן כמובן לחלק המרכזי בטקס בר המצווה וזו הקריאה בתורה. יחד עם ההורים והנער בוחרים מתוך הפרשה או ההפטרה את הקטע שהנער יקרא כשיעלה לתורה. זה יכול להיות קטע אחד ואפשר לבחור גם מספר קטעים. בנוסף ילמד הנער את הברכות הנאמרות לפני הקריאה ולאחריה.

כל ילד הוא עולם בפני עצמו ויכולות הלימוד של כל אחד שונים זה זה. ישנם ילדים מוזיקלים הלומדים בקלות את הקריאה בתורה וישנם אחרים המתחברים בקלות ללימוד העיוני, יש נערים שבחרו לקרוא קטעים ארוכים ומורכבים ואחרים יקראו קטעים פשוטים יותר. ולכן זמן הלימוד הדרוש לפני הבר מצווה משתנה מאחד לאחד. הדרכת בר מצווה של צהר כוללת 8 מפגשים בהם המדריך נותן דגש לפי הצרכים של הילד. יש ילדים שבמהלך המפגשים תינתן תשומת לב נוספת ללימוד הקריאה ולאחרים תשומת הלב תינתן ללימוד נושאים אחרים הקשורים בר מצווה.

לימוד לבר מצווה זו הזדמנות להעניק לבנכם חוויה משמעותית שלא רק תלווה אותו במעבר מילדות לבגרות , אלא תמשיך איתו הלאה לאורך כל שנות בגרותו.

למידע נוסף ורישום לתוכנית בר המצוה של צהר