תרמו לצהר

צהר בשטח

מאת צהר

ביום רביעי, ב' בניסן, התקיים כינוס בית ההוראה לקראת חג הפסח. הכינוס נערך בשיתוף משרד המדע והמסחר ובחסות שר המדע הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ שאמור היה לפתוח את הכנס, אולם נאלץ להיעדר עקב פטירת אמו.

לכנס הגיעו עשרות רבנים פוסקי הלכה, רבני יישובים וקהילות, המתמודדים עם שאלות הלכתיות רבות, ושהכנס הוא הזדמנות עבורם ללבן יחדיו סוגיות אלו.

ראשון הדוברים היההרב אברהםיוסףרבה של חולון. הרב עסק בשאלת השימוש במדיחי כלים לכלים חלביים ובשריים, וכן בשאלת הכשרת התנורים לקראת הפסח.

הרב ישראלרוזןראש מכון 'צומת' עסק בשני נושאים מרכזיים הקשורים לכל אדם. הנושא הראשון הוא פעילות חיישנים בשבת. במציאות המודרנית כל אדם נתקל בסביבתו בחיישנים המזהים תנועה וגורמים בכך לפעילות חשמלית מסוימת. בהרבה מבתי המלון ישנם חיישני תאורה במסדרונות לחסכון בחשמל. לא פעם כניסה לחדר במלון מפעילה התראה בחדר בקרה. מצלמות אבטחה רבות הנמצאות בכניסה למבנים או רחובות מגיבים לתנועה והדוגמאות הן רבות. מציאות זו מעוררת שאלות רבות בסוגיה האם, כיצד ומתי יש להימנע מהפעלת חיישנים אלו. עודדן הרברוזןבסוגיה שלאחרונה העסיקה רבים והיא מעליות השבת. לפני זמן מה יצאה פסיקה האוסרת שימוש במעליות שבת.הרב רוזןהציג את העובדות בפני רבני בית ההוראה ואת כיווני הפסיקה שלו.

הרב נחום רבינוביץ, ראש הישיבה במעלה אדומים, דן בשאלה מתי והיכן צריך לפסוק בנושאים רפואיים ומתי שיקול הדעת נתון לאנשי הרפואה.

את כינוס בית ההוראה סיכםהרב יעקבאריאל, נשיא ארגון רבני 'צהר', שעסק בסוגיה של תרופות בפסח. מידי שנה מתפרסמת רשימת התרופות המותרות לשימוש בפסח, אך יש מקרים בהם אין די ברשימה זו והרב הרחיב בסוגיה זו.

רבני בית ההוראה מתנדבים מידי ערב במענה טלפוני לשאלות המופנות אליהם מן הציבור הרחב ומפגש זה נותן להם כלים נוספים כדי לפסוק לאלפי הפונים.

לשאלות לבית ההוראה ניתן לחייג למספר: 1-800-200-377