תרמו לצהר

שמחת תורה בנצרת עילית

מאת צהר

העיר נצרת עילית הוקמה במסגרת חזונו של רה"מ הראשון של מדינת ישראל, דוד בן גוריון, לייהד את הגליל. נצרת עילית אכן ממשה מטרה זו במשך שנים רבות, אולם בשנים האחרונות נרשמת בעיר מגמה הפוכה ומדאיגה של הגירה יהודית מהעיר, במקביל לקניית בתים ונכסים בידי ערבים. כיום כמעט חמישית מאוכלוסיית נצרת עילית היא ערבית, כששכונה אחת כבר הפכה באופן בלתי-רשמי לערבית לגמרי. השינוי הדמוגראפי באוכלוסיית העיר מתבטא, בין השאר, גם במתיחות שקטה בין שני סוגי האוכלוסייה.

מתוך ידיעה והכרה בצורך לחזק את האוכלוסייה בעיר, חברו השנה שתי ישיבות מצפון הארץ בכדי לחגוג את שמחת תורה עם תושבי נצרת עילית. רבנים, תלמידים ואברכים מישיבת ההסדר מחיספין שברמת הגולן, יחד עם רבני ותלמידי הישיבה התיכונית ממושב הזורעים, יובילו השנה את חגיגות שמחת תורה בעיר. היוזמה היא פרי חזונו של חיים בן-שטרית, תלמיד הישיבה בחיספין ותושב נצרת-עילית בעצמו, שאומר כי המטרה העיקרית בהגעת הישיבות לעיר היא חיזוק ועידוד התושבים ובעיקר עיבוי הגרעין התורני בעיר שכיום מונה שתי משפחות בלבד.

"בשנה שעברה תלמידים מישיבת הגולן הגיעו לשבת בעיר, והניסיון החיובי גרם לכל המעורבים לרצות ולחזור לשליחות קצת יותר רצינית", מספר בן שטרית. "הפעם מדובר במאות אנשים משתי הישיבות שיגיעו לחג לעיר, ומבחינת התושבים מדובר באירוע מאוד חשוב ומחזק".

מה בעצם המטרה בהגעה לעיר לשמחת תורה?

"ראשית הרצון הוא להביא עוד משפחות לעיר ולעבות את הגרעין הקיים. עיבוי הגרעין התורני באמצעות הגעתן של משפחות צעירות יפתח את ישיבת ההסדר בעיר שכמעט ואין בה תלמידים, ובשלב הבא, כך אנחנו מקווים, גם יביא להקמת ופתיחת מוסדות לימוד חדשים מה שיביא עוד משפחות לעיר. כיום אין בנצרת-עילית מוסדות תיכוניים דתיים, ובהעדר חינוך מתאים קשה מאוד להביא לכאן משפחות חדשות ולמנוע עזיבה של מי שכבר נמצא. כל זה מעבר לאפקט החיובי הקשור בהגעה של אוכלוסיה חזקה ואידיאליסטית לעיר. כשמשפחות חדשות מגיעות זה נותן כוח ומוטיבציה לתושבים הקיימים".

מה מתוכנן לקרות בעיר במהלך החג?

"רבנים, אברכים ותלמידים משתי הישיבות אמורים להתפזר בשתי השכונות המרכיבות את העיר ובמהלך החג לעבור בין כל בתי הכנסת, לרקוד, לשמוח ולערוך הקפות ברחובה של עיר. בערב החג מתוכננת גם סעודה משותפת עם תושבים מהעיר. השיא מתוכנן למוצאי החג בהקפות השניות. זהו האירוע המרכזי בכל שנה, והשנה שתי הישיבות ייקחו בו חלק יחד עם ראש העיר ועם תושבים. חשוב להדגיש כי העירייה וראש העיר נצרת-עילית מסייעים לנו בכל הדרוש מעל ומעבר, ובלעדיהם כל הארגון הלוגיסטי לא היה מתאפשר. "

 

לפרטים נוספים ולעזרה: חיים בן שטרית 054-5401107