תרמו לצהר

ריענון נהלים – תמוז תשע"ז | מחלקת רבנים מחתנים

קשר עם המחלקה – כאשר נשלחת אל הרב בקשה לחופה, מושקעת בפניה מחשבה רבה, ולכן אנו מבקשים שהרב יענה כמה שיותר מהר את תשובתו, גם אם התשובה שלילית .. הזוג מחכה, המתאמות מחכות, וחבל .. כמובן, שתשובות חיוביות מתקבלות בשמחה ובהערכה רבה 😉

יצירת קשר ראשוני עם הזוג – בעיקרון, לאחר שהרב מקבל את פרטי הזוג, אמור הזוג ליצור קשר תוך יומיים עד שלושה. במידה והזוג לא יצר קשר – אנו מבקשים לעדכן את המתאמות במחלקת רבנים.

החזר נסיעות – הכלל המנחה הוא "והייתם נקיים לפני אלוקים ואדם". הנושא רגיש ומורכב, וצף ועולה כל הזמן. אנו מזכירים את הסדרים שקבענו:

עדיפות ראשונה: הזוג יזמינו מונית/הסעה עבור הרב. יש להקפיד שהזוג יסגרו ישירות מול הנהג את המחיר כולל עבור זמן ההמתנה. אפשר להזמין מונית גם דרך "Gett Taxi" או "Rider" ואז הזוג משלמים באשראי מראש.

עדיפות שניה: הרב יגיע ברכב פרטי. החזר הנסיעות שנקבע בצהר הוא 2.5 ₪ לק"מ. כדי שלא יווצר מצב של מבוכה בזמן החתונה אנו מבקשים לסכם עם הזוג כבר בפגישה את הסכום בהתאם. אם קרה והזוג הביאו לרב מעבר לסכום ההוצאות שנקבע, קידוש השם גדול מאוד קורה כאשר הרב מחזיר עודף ומסרב לקחת את היתרה או שהוא תורם את היתרה ושולח לזוג את הקבלה.

אישור לתיק הנישואין – רבנים נדרשים למלא אישור שתי פעמים. פעם ראשונה לפני החתונה ובו הרב מאשר שהוא עומד לערוך את החופה של זוג מסוים. פעם שניה אחרי החתונה ובו הרב מאשר שהוא אכן ערך את החופה וכו'. שני האישורים הכרחיים עבור הזוג. ללא האישור שלפני החתונה – לא ניתן לתת לזוג את הכתובה (!). ללא האישור שלאחר החתונה – לא ניתן להנפיק לזוג את תעודת הנישואין (!). במיוחד אנו מבקשים שהרב יקפיד לתת ביד הזוג את האישור שלפני החתונה מיד בסיום הפגישה עימם.

בקשות של הזוג – החופה היא המרכיב החשוב ביותר בחתונה של הזוג. הציפייה של הזוג היא שהרב יעמוד בסיכומים שהגיעו אליהם בפגישה. אנא, רישמו לפניכם את בקשות הזוג, והקפידו להביא איתכם את הרשימה הזאת. לזוגות זה דבר משמעותי מאוד!

הגעה בזמן – חשובה, כמעט בכל דבר פעולה שלנו מייצגת ומתפרשת כקידוש השם או, חלילה, כחילול השם. כך גם הגעת הרב בזמן שנקבע או, חלילה, באיחור.

החזרת מסמכים אחרי החופה – הכתובה המקורית נשארת כמובן אצל הכלה, אבל יש להחזיר את העתק הכתובה והרישיון. אנו מטילים את האחריות לכך על הזוג. עדיף שלא תנסו לעזור בזה, כי אם ח"ו ילך לאיבוד איזה מסמך או שהדואר לא יעשה את מלאכתו – יאשימו את הרב, וחבל. עם זאת, אנו מבקשים מכם להסביר לזוג מראש את הענין.

מאחלים לכם שתעשו את שליחותכם נאמנה למען החיבור המיוחד הזה שנוצר בעם ישראל ויהי שכרכם מן השמים.

חגית.